Merk je dat de film slecht of geen geluid heeft? Volg dan onderstaande stappen.
- Controleer of de trailer wel geluid heeft.
- Heb je toevallig externe boxen aangesloten? De meeste films zijn voorzien van stereogeluid. Alleen als de film voorzien is van een 5.1 label, kun je je home cinema set gebruiken. Ook geven apparaten zoals een beamer of een soundbar niet altijd het (5.1) geluid goed door. Als het met de externe boxen niet lukt, zou je de film zonder boxen kunnen kijken.
- Start de film op een ander device. Heb je daar wel geluid? Volg dan onderstaande stappen. Heeft de film ook daar geen geluid? We helpen je graag verder via onze klantenservice.
Volg het onderstaande stappenplan om het probleem op te lossen.
- Staan de geluidsinstellingen van je tv op 'PCM'? Zet deze dan op automatisch. Dit kan je vinden in je tv instellingen.
- Maak je van een Chromecast? Pas dan je audio instellingen aan naar 'alleen stereo' in de Google Home app. Maak je gebruik van een Google tv? Ga in de settings en naar geluidsinstellingen. Selecteer vervolgens “geavanceerde geluidsinstellingen” en kies voor “alleen stereo”.
- Haal de stekker uit het stopcontact en wacht een 60 seconden. Kijk of de film nu wel start en zo niet ga dan verder naar stap 5.
- Verwijder de Pathé Thuis app van je tv en installeer deze opnieuw. Probeer daarna nogmaals de film op te starten.
- Werkt het geluid nog steeds niet, dan gaan we voor een Smart Hub reset of het verwijderen van je internet cache. Hoe je dat doet, is afhankelijk van je Smart TV. Klik op jouw tv merk hieronder:
- Wanneer je alle stappen hebt doorlopen, probeer de film nogmaals op te starten.
- Nog steeds niks? Dan is je software misschien toe aan een nieuwe update. Klik op je merk tv hieronder voor alle stappen:
- Probeer de film opnieuw af te spelen en check het geluid.
Na al deze stappen nog geen of slecht geluid? We helpen je graag verder via onze klantenservice.